MOP närmar sig!

Nu när Mists of pandaria närmar sig tänkte jag skriva lite om vad som kommer hända i Mop med dom olicka klaserna.

Paladin:
 Det första tieret hos paladin fokuserar på att på något sätt springa snabbare. På min pala skulle jag nog välja: Pursuit of justice som gör att man alltid springer 10% snabbare + 10% pär holy power.
Andra tieret fokuserar på att slowa eller stuna moståndaren. Själv tycker jag man ska ta : Fist of justice som är likadan som Hammer of justice.
I tier tre fokuserar det på sköldar eller healing. Jag tycker man ska ta : Sacred shield som arsoberar skada när man andvänder den.
Tier fyra fokuserar på att reducera coldowns eller reducera skada en vän tar. Jag rekomenderar: Unbreakable spirit som reducerar antingen Lay of hands, Divine sheilds eller Divine protections colldown med 1% för varje holy power du andvänder.
Tier fem fokuserar antingen på colldwons eller holy power. Jag skulle ta: Divine purpose som gör att varje gång du andvänder en spell som kostar holy power har du en chans att du kan kasta en spel som kostar holy power utan att ha holy power. Healingen (eller dmgn) görs som om det var tre holy powers.
Tier sex kommer jag inte ta med på någon av klasserna.

Death knigth:
Tier ett fokuserar på att kasta debuffsen på många motstondare. Jag väljer :Unholy bligth som gör så att alla nära dig får Frost fever och Blood plauge på sig.
Tier två fokuserar på sköldar eller extra healnig. Själv väljer jag : Anti magic zone som framkallar en sköld mot en del magic damage.
Tier tre fokuserar på stuns och att slowa motståndaren. Jag väljer :Asphyxiate som först drar upp motståndaren i luften och sen sunnar den i fem sekunder. Snyggt!
Tier fyra fokuserar på healing. Jag väljer Death siphon som gör damge och healer dig själv.
Tier fem handlat om runorna du andvänder. Jag väljer : Ingen (jag tycker ingen värkar intresant).

Mer kommer.

/Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0